2024
15.04.2024 – Rozpoczęto podpisywanie umów z Mieszkańcami na dofinansowanie unieszkodliwiania i transportu wyrobów zawierających azbest z terenu Powiatu Suskiego.
Dofinansowanie kosztów unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest wynosi 70 % (unieszkodliwianie tony eternitu bez dofinansowania wynosi 540 zł ), w tym :
- 30 % z budżetu powiatu – do wykorzystania środków przeznaczonych na ten cel (162 zł/t)
- 40 % z budżetu gminy – do wykorzystania środków przeznaczonych na ten cel (216 zł/t)
- 30 % pokrywa Mieszkaniec – (162 zł/t)
Umowę podpisuje Właściciel nieruchomości lub osoba upoważniona w Starostwie Powiatowym w Suchej Beskidzkiej Wydział Środowiska ( pok.112, 113).
Podczas podpisywania umowy należy posiadać informację o numerze działki z której odpad będzie odbierany
Bliższe informacje > zobacz
Informacja z otwarcia ofert >zobacz
Przewidywane otwarcie naboru wniosków na 2024 dla Mieszkańców Powiatu – kwiecień 2024
Zarezerwowaliśmy środki finansowe na realizację zadania w Budżecie Powiatu, uzgadniamy warunki współpracy z Gminami. Przygotowujemy się do przetargu na wyłonienie wykonawcy.
Przewidywane dofinansowanie 70 % kosztów brutto.
Kontakt > zobacz
2023
Nabór wniosków – dofinansowanie do usuwania wyrobów zawierających azbest dla rolników > zobacz
Zakończono przyjmowanie wniosków na 2023 w Starostwie . Podsumowanie > zobacz
Bliższe informacje dotyczące dofinansowania > zobacz
2022
Bliższe informacje dotyczące dofinansowania unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest > zobacz
2018 – 2021
Projekt realizowany jest z pozyskanych przez Wydział Środowiska środków Unii Europejskiej w ramach działania 5.2 Rozwijanie systemu gospodarki odpadami, projekt pod nazwą „Program zwiększenia wykorzystania odnawialnych źródeł energii i poprawy jakości środowiska w obrębie obszarów NATURA 2000, Powiatu Suskiego – AZBEST”.
Zadanie realizowane jest przez podmiot wyłoniony w drodze postępowania przetargowego.
Podpisujemy umowy na transport, unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest.
Koszty ogółem 1 tony odpadów zawierających azbest (bez dofinansowania): unieszkodliwianie i transport 316,80 zł netto (342,14 zł brutto przy VAT 8%),
Cele projektu
Eliminacja z bezpośredniego otoczenia Mieszkańców wyrobów zawierających azbest zaliczonych do odpadów niebezpiecznych co spowoduje obniżenie stopnia ekspozycji na czynniki szkodliwe przyczyniając się do poprawy jakości życia i zdrowia.
Planowane efekty
Wycofanie z użytkowania i unieszkodliwienie 2000 ton wyrobów zawierających azbest
Wartość projektu
Ogółem 1 023 537, 26 zł . Wkład Funduszy Europejskich 805 858, 68 zł
Warunki udzielenia dofinansowania
Dofinansowanie wyżej wymienionych kosztów wynosi 78,7 % kosztów ogółem.
Odbiór odpadów odbywa się po podpisaniu umowy.
W chwili podpisywania umowy należy przedstawić do wglądu:
- dowód osobisty
- numer działki z której usuwane będą odpady azbestowe
- informację potwierdzającą własność działki
Umowy podpisywane są Wydziale Środowiska pok.112 I piętro
Kontakt >zobacz
Nabór wniosków ciągły do wyczerpania środków na ten cel.
Projekt będzie realizowany w latach 2018- VII 2021 lub wyczerpania środków przeznaczonych na ten cel.
Ilość umów objętych dofinansowaniem ograniczona.
Wcześniejsze informacje dotyczące projektu >zobacz
Podsumowanie prac 2018 – 2021 > zobacz
W 2022 planujemy dalszą realizację zadania przy współpracy z Gminami według podobnych zasad jak miało to miejsce przed 2018 r. Bliższych informacji będziemy mogli udzielić w marcu 2022.