Od 09.04.2025 (środa) przewidujemy podpisywanie umów z Mieszkańcami na dofinansowanie unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest.

W pierwszej kolejności realizowane będą wnioski zaległe. Dofinansowanie w wysokości 70 % kosztów zadania pochodzi z środków własnych Gmin i Powiatu. Ilość środków ograniczona zapisami umowy 211 526 zł.

Wszelkie formalności załatwiane są w Starostwie Powiatowym Wydział Środowiska.

Umowę podpisuje Właściciel nieruchomości lub osoba upoważniona w Starostwie Powiatowym w Suchej Beskidzkiej Wydział Środowiska ( pok.112, 113).

Podczas podpisywania umowy należy posiadać informację o numerze działki z której odpad będzie odbierany

kontakt > zobacz

W wyniku postępowania przetargowego na odbiór i utylizację wyrobów zawierających azbest od mieszkańców powiat w roku 2025 roku najkorzystniejszą ofertę złożyła Firma Usługi Transportowe i Handel Jan Lorek.

Dofinansowanie kosztów unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest wynosi 70 % , w tym :

  • 30 % z budżetu powiatu – do wykorzystania środków przeznaczonych na ten cel (180/t)
  • 40 % z budżetu gminy – do wykorzystania środków przeznaczonych na ten cel ( 241 zł/t)
  • 30 % pokrywa Mieszkaniec – ( 180 zł/t)

Unieszkodliwianie tony eternitu bez dofinansowania wynosi około 602 zł .

Dzięki dotychczasowym wspólnym działaniu Gmin i Powiatu oraz pozyskanym przez Powiat środkom pochodzącym z UE od roku 2004 usunięto 11 259 ton wyrobów zawierających azbest przeznaczając na ten cel 3,6 mln zł w tym dotacje 2,3 mln zł.