Cel i zakres
Zakup i montaż 103 magazynów energii , w tym 100 magazynów energii przeznaczonych Mieszkańców oraz 3 magazyny dla Zespołu Szkół W. Goetla, Liceum Ogólnokształcącego, Powiatowego Urzędu Pracy w Suchej Beskidzkiej.
Zadanie obejmuje zakup i montaż elementów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania magazynu ( tj. dodatkowego falownika bateryjnego, zestawu baterii, zabezpieczeń sieciowych, okablowania )

Dotacja, okres realizacji
85 % kosztów, lipiec 2025 – marzec 2026. Zadanie realizowane w ramach działania 2.7. Wsparcie rozwoju OZE – dotacja, typ projektu A, z środków europejskich będących w gestii Urzędu Marszałkowskiego w Krakowie w oparciu o wniosek przygotowany przez Wydział Środowiska.
Ramowy Harmonogram działań
- ankietyzacja mieszkańców
- podpisanie umów wstępnych z Mieszkańcami
- złożenie wniosku do Urzędu Marszałkowskiego
- wyłonienie przez Urząd Marszałkowski wniosków które będą realizowane (luty 2025)
- wprowadzanie zadania do WPF (luty 2025)
- wysłanie zaproszeń do podpisania umów ostatecznych do Mieszkańców którzy podpisali umowy wstępne (luty 2025)
- podpisanie 100 umów ostatecznych z mieszkańcami (marzec 2025)
- Podpisanie umowy dotacji pomiędzy Powiatem , a Urzędem Marszałkowskim (marzec 2025)
- rozpoczęcie postępowania przetargowego (kwiecień 2025)
- Wyłonienie wykonawcy w ramach postępowania przetargowego (lipiec 2025)
- Montaż instalacji (lipiec 2025)
- odbiory i ubezpieczenie magazynów (wrzesień 2025 – kwiecień 2026)
- rozliczenie z Mieszkańcami (czerwiec 2026)
Dokumenty do pobrania, pomocne linki
W wzorze umowy umieszczone są informacje dotyczące min. warunków udziału w projekcie, warunki jakim powinno odpowiadać miejsce montażu instalacji (załącznik nr 1 do umowy), skrócona specyfikacja techniczna (załącznik nr 2 do umowy)
Kalkulator sumowania mocy TAURON ( montaż w ramach projektu jedynie w ramach posiadanej mocy umownej, bez zmiany dotychczasowego systemu rozliczania NET- METERING >zobacz
Kontakt >zobacz
UWAGA !!!! Nie prowadzimy nowego naboru uczestników. W pierwszej kolejności zawieramy umowy ostateczne z osobami które już podpisały umowy wstępne. Pozostałe osoby które złożyły ankiety znajdują się na liście rezerwowej.
Poniżej przedstawiamy informację o postępie prac :
- 18.06.2025– ogłoszono przetarg >zobacz
- 1.04.2025 – trwają prace związane z ostateczną wersją SWZ – dokument konieczny do ogłoszenia przetargu
- 1.04.2025 – rozpoczęto podpisywanie umów ostatecznych z mieszkańcami
- 31.03.2025 – podpisano umowę dotacji z Urzędem Marszałkowskim
- 28.01.2025 – opublikowano listę projektów wybranych do dofinansowania. Do dofinansowania wybrano jedynie 8 projektów z 21 pierwotnie złożonych, w tym złożony i przygotowany przez Powiat Suski, Wydział Środowiska > zobacz
- 23.01.2025 – opublikowano wyniki oceny merytorycznej > zobacz
- 9.12.2024 – opublikowano wyniki oceny finansowej https://fundusze.malopolska.pl/sites/default/files/2024/12/10348/Info%20na%20www_%202.7_wyniki_oc_finansowa_pozytywna.pdf
- 25.10.2024 – opublikowano wyniki oceny formalnej https://fundusze.malopolska.pl/sites/default/files/2024/10/9846/wyniki_oceny_formalna_2-7_A_25102024.pdf
- 24.10.2024 – złożono poprawiony wniosek w ramach oceny finansowej
- 17.10.2024 – otrzymano wezwanie do złożenia wyjaśnień uzupełnień w ramach oceny finansowej
- 24.09.2024 r– złożono poprawiony, uzupełniony wniosek zgodnie z wezwaniem z dnia 10.09.2024 r.
- 10.09.2024 r.– Otrzymano wezwanie do złożenia uzupełnień w ramach oceny formalnej wniosku.
- 2.09.2024 r– Opublikowano listę złożonych projektów. W ramach naboru złożono 21 projektów na kwotę dofinansowania: 67 739 343,24 zł co stanowi 312,79 % dostępnej w ramach naboru środków
- 31.07.2024 r. – Zarząd Województwa Małopolskiego wydłużył termin składania wniosków o dofinansowanie do dnia 30.08.2024 r. Przewidywany termin rozstrzygnięcia konkursu – styczeń 2025.
- 20.07.2024 r. – złożono wniosek o dofinansowanie w systemie IGA wraz z załącznikami obejmujący wykonanie 100 magazynów energii w obrębie budynków mieszkalnych i 4 magazynów energii w obrębie budynków użyteczności publicznej
- 17.07.2024 r. – firma zewnętrzna wykonała Program Funkcjonalno Użytkowy konieczny do złożenia wniosku o dofinansowanie
- 16.07.2024 r. – zakończono podpisywanie umów wstępnych
- 01.07.2024 r. – założono konto w systemie IGA i rozpoczęto przygotowywanie wniosku o dofinansowanie
- 20.06.2024 r. – do pierwszych 100 osób, które złożyły deklarację wysłano zaproszenia do podpisania umowy wstępnej
- 20. 06.2024 r. – uzyskano odpowiedź z TAURON w zakresie sumowania mocy istniejącej instalacji PV i projektowanego magazynu w odniesieniu do mocy przyłączeniowej i obecnego systemu rozliczenia energii elektrycznej.
- 11.06.2024 r. – zweryfikowano wpływające deklaracje w zakresie istnienia wpisów do CEIDG, ustalono że około 70 potencjalnych uczestników programu widnieje w systemie CEIDG co z uwagi na wymagania projektu spowodowało, że wykluczono tych uczestników z projektu
- 29.05.2024 r. – wystąpiono do TAURON z zapytaniem dotyczącym sumowania mocy istniejącej instalacji PV i projektowanego magazynu w odniesieniu do mocy przyłączeniowej i obecnego systemu rozliczenia energii elektrycznej
- 28.05.2024 r. – wpłynęło 455 wypełnionych deklaracji od Mieszkańców
- 20.05.2024 r. – Fundusz wydłużył termin składania wniosków do 31.07.2024 r.
- 08.05.2024 r. – przygotowano pisma wraz z ankietami (deklaracjami) skierowanymi do uczestników projektu, którzy posiadając instalacje trójfazowe wykonane przez Powiat, wyznaczając termin złożenia deklaracji na 27.05.2024 r.
